Zes redenen om te kiezen voor Shopware als je e-commerce platform

22 Oct 2020

Zes redenen om te kiezen voor Shopware als je e-commerce platform

Shopware is een e-commerce platform dat razendsnel in populariteit lijkt te stijgen. Het platform bestaat al een langere tijd, maar werd in 2016 open source. Grote kans dat je Shopware voorbij hebt zien komen in je zoektocht naar het ideale e-commerce platform, maar wat maakt dit platform nou zo aantrekkelijk? In dit artikel noemen we zes redenen om Shopware als je e-commerce platform te kiezen.


1.    Het platform is zoekmachinevriendelijk

Om te beginnen is Shopware een zoekmachinevriendelijk platform. Met gemak maak je zoekmachinevriendelijke URL’s en kun je de meta descriptions en titles aanpassen. Ook is er standaard een sitemap ingebouwd. Het e-commerce platform maakt het dus eenvoudig om beter gevonden te worden op zoekmachines als Google. Dat is wel zo belangrijk, omdat een betere vindbaarheid ook tot meer klanten zal leiden.


2.    Producten zijn eenvoudig te beheren

De producten in Shopware zijn ook ontzettend eenvoudig te beheren. Met gemak voeg je nieuwe producten toe aan je webshop. Ook kun je producten onder bepaalde productgroepen plaatsen, waardoor het voor bezoekers gemakkelijk wordt om te filteren. Je kunt bezoekers onder andere de mogelijkheid geven om te filteren op merk, prijs en op beoordeling.


3.    Shopware is open source

Ook het feit dat Shopware open source is, kan erg voordelig zijn. Open source betekent dat iedereen inzicht kan krijgen in de code achter het platform. Zo kunnen anderen bijvoorbeeld controleren of de software wel betrouwbaar is. Van Shopware mag wel duidelijk zijn dat de code betrouwbaar is, maar open source kent meer voordelen. Zo wordt het voor anderen bijvoorbeeld eenvoudiger om nieuwe plugins te maken. Ook komen problemen in de code eerder aan het licht, waardoor kwetsbaarheden op tijd verholpen kunnen worden.


4.    Verschillende stores beheren met hetzelfde systeem

Heb je meerdere webshops? Dan kun je deze webshops allemaal overzichtelijk en tegelijkertijd beheren. Shopware is namelijk multistore. Er zijn veel mensen die ervoor kiezen om meerdere webshops op te zetten. Dan is het ver van ideaal als je voor iedere webshop apart moet inloggen. Het is dus wel zo prettig dat Shopware multistore is.


5.    Eenvoudig op te schalen

Ben je van plan om je webshop in de toekomst nog verder uit te breiden? Dan is het goed om te weten dat Shopware een schaalbaar platform is. Het uitbreiden van je webshop is zeer eenvoudig en vergt geen grote aanpassingen of flinke investeringen. Ook als je webshop dus nog een work-in-progress is, kun je deze vast live laten gaan met Shopware.


6.    Shopware kent al veel gebruikers

Shopware heeft wereldwijd al veel gebruikers. Dat betekent dat het systeem uitvoerig getest is en dat eventuele problemen snel ontdekt worden. Bovendien zegt het ook iets over de kwaliteit van het e-commerce platform. Ook grote bedrijven maken gebruik van het platform. Denk bijvoorbeeld aan M&M’s, Haribo, Lufthansa, Haribo en de fanshop van Borussia Dortmund. Dat de software geliefd is, is dus zeker.