Waarom uw 'gezonde' ontbijtkeuzes ervoor zorgen dat u aankomt?

04 Sep 2020

Waarom uw 'gezonde' ontbijtkeuzes ervoor zorgen dat u aankomt?

Een diëtist heeft onthuld waarom je koolhydraten en vooral brood niet moet demoniseren als je gezond eet.

Savina - ook wel bekend als The Savvy Dietitian - uit Perth, zei dat ze mensen maar al te vaak hoort zeggen dat ze brood gaan 'snijden of beperken' en ruilen 's ochtends voor muesli of granola.

Maar vaak bevat een' gezonde 'kom muesli meer koolhydraten en calorieën dan een paar stukjes van toast.

'Dit is een vriendelijke herinnering om te STOPPEN met het demoniseren en beperken van brood, aangezien het zeker kan worden opgenomen in een gezond, uitgebalanceerd dieet, 'Savina gepost op haar Instagram-pagina.

Ze zei dat je vaak het 'equivalent van wat brood levert in termen van calorieën' hebt, maar dan in een andere vorm.

De diëtiste illustreerde haar punt door middel van een vergelijkingsfoto waarin 130 gram muesli werd vergeleken met vijf sneetjes volkorenbrood. 

Savina zei dat beide 70 gram koolhydraten bevatten, maar terwijl de muesli 622 calorieën bevat, bevatten de vijf stukjes brood slechts 490 calorieën.

'Of het nu gaat om meergranen, zuurdesem, ezekiel, boterhammen, koolhydraatarm of minder koolhydraten, of volkoren volkoren, wees niet bang om korrelig brood aan je dieet toe te voegen', zei Savina.

'Mensen zijn zo bang voor het koolhydraatgehalte van brood ... maar ze realiseren zich niet hoe het zich verhoudt tot ander voedsel dat koolhydraten bevat. 

'IK HOU van mensen laten zien dat brood in feite oké is, vooral als een sandwich (twee sneetjes bij voorkeur volkoren) met proteïne en salade een vullende optie is!' Wat is de nutritionele verdeling van een sneetje volkorenbrood?

* Calorieën: 98

* Eiwit: 5,1 gram

* Vet: 1,7 gram

* Koolhydraten: 14 gram

* Vezels: 2,65 gram

hangt af van het merk en type brood

Source: The Savvy Dietitian

Wat is de nutritionele verdeling van muesli per 100 gram?

* Calorieën: 482

* Eiwit: 10,8 gram

* Vet: 23,4 gram

* Koolhydraten: 54,2 gram

* Vezels: 5,7 gram

hangt af van het merk en type muesli

Bron: The Savvy Dietitian

Duizenden die de post van de diëtist zagen, zeiden al snel dat hun gedachten waren 'opgeblazen' door de informatie.

'Dit is een spelwisselaar. Ik kan niet geloven dat ik dit nu pas leer ', zei een commentator.

Een ander voegde toe:' Dit is zo interessant en waar, vooral als je Houd er rekening mee hoeveel suiker er aan granola en muesli wordt toegevoegd '.

Savina staat erom bekend veel voorkomende voedingsmythes te doorbreken, anti-rage diëten te promoten en mensen te helpen gezonde gewoontes te ontwikkelen zonder beperkingen. 

In het verleden heeft de Perth-expert het verschil gedeeld tussen portiegrootte (een gestandaardiseerde hoeveelheid voedsel) en portiegrootte (hoeveel we onszelf vaak geven bij het uitdelen van voedsel ).

'Voordat u voedselgroepen uitschakelt of voedsel beperkt, moet u eerst begrijpen wat u consumeert!' ze zei.