Wat je 's ochtends als eerste moet drinken, volgens voedingsdeskundigen

15 Sep 2020

Wat je 's ochtends als eerste moet drinken, volgens voedingsdeskundigen

Je bent eindelijk gestopt met het indrukken van de sluimerknop, wat goed voor je is. Nu, voordat u iets anders doet, is het tijd om iets te drinken. Maar wat is de beste manier om uw dag te beginnen? Je hebt misschien gehoord dat het een groot glas water is, of misschien is je verteld dat een warme kop groene thee of koffie de juiste keuze is.

We spraken met voedingsdeskundigen om erachter te komen wat zij Bij het aanbreken van de dag valt het neer, en waarom zou je hun voorbeeld moeten volgen.

Drink water, zelfs als je geen dorst hebt

De meeste experts die met HuffPost spraken, hadden een duidelijke (woordspeling bedoelde) winnaar voor hun favoriete ochtenddrankje: water. Zelfs als het ho-hum lijkt, is het wat je lichaam het meest nodig heeft om te rehydrateren na een nachtje slapen.

“Je hoeft 's ochtends niet per se dorst te hebben, maar water drinken kan een gezondheidsgewoonte zijn dat je prioriteit geeft om de hele dag voldoende gehydrateerd te blijven, "vertelde Vicki Shanta Retelny, een geregistreerde diëtiste voedingsdeskundige, aan HuffPost.

Maar maak je geen zorgen - dat H2O niet per se lauw kraanwater hoeft te zijn. dronken uit een beker van een tandenborstelhouder (kom op, we zijn geen monsters). Experts raden aan om iets te kiezen dat je graag drinkt.

"Ik geef de voorkeur aan een blikje seltzer als eerste, omdat het gemakkelijk is om de hoeveelheid af te meten als een mentale aanwijzing om het hele blikje leeg te maken voordat ik koffie drink, "De geregistreerde diëtiste Barbara Ruhs vertelde HuffPost, eraan toevoegend dat je" altijd seltzer zonder toegevoegd natrium moet kiezen ", wat betekent dat het loont om etiketten te lezen.

Maak het jezelf gemakkelijk

Niet iedereen staat 's ochtends op met een liedje op hun lippen, maar we verdienen het allemaal om de rest van de dag te genieten van een drankje bij het krieken van de dag dat minimaal beschaafd gedrag bevordert. De geregistreerde diëtiste-voedingsdeskundige Karen Ansel deelde een tip: "Zeggen dat ik geen ochtendmens ben, is een understatement, maar mijn oplossing is om de ingrediënten voor een pot koffie de avond ervoor en het koffiezetapparaat op een timer voor te bereiden. Als ik wakker word, staat er een verse pan klaar om me in de versnelling te helpen. ”

Vermijd rages

Terwijl de Bulletproof koffie-rage (die koffie combineert met grasgevoerde boter en MCT-olie) nog steeds heerst tussen echte keto-gelovigen, de reacties van voedingsdeskundigen op de vetrijke drank varieerden van 'bleh' tot 'bleh'.

"Als je absoluut graag boter of kokosolie in je koffie doet, ga je gang", Ruhs zei. “Persoonlijk ben ik geen fan, en als diëtist kan ik je vertellen dat het zeker niet 'gezond' is. Ik erken dat keto-fans geen boterham met boter willen hebben, maar het aan koffie willen toevoegen - bah! "

De zogenaamde wetenschap achter deze rage is "gebaseerd op brabbeltaal", vertelde de geregistreerde diëtiste-voedingsdeskundige Amanda Frankeny aan HuffPost, en voegde eraan toe: "Er zijn geen peer-reviewed onderzoeken die het idee ondersteunen dat het drinken van hete beboterde koffie in de ochtend maakt je klaar om kilo's kwijt te raken. ”

Frankeny had ook gedachten over die 'ontgiftende' drankjes die misschien verleidelijk lijken na een nacht vol hergiften.

"Geloof geen enkele drank die beweert je te ontgiften", zei ze. “Onze belangrijkste organen zijn al zeer robuuste ontgiftingssystemen. Je lichaam heeft de knowhow om het ‘slib’ te verwijderen. Als je het voedt, kan het zijn werk doen. ''

Energiedrankjes, een andere populaire keuze voor de ochtend, gaven ook aanleiding tot bezorgdheid.

"Veel energiedrankjes bevatten veel cafeïne, dus als je één ding drinkt, moet je de rest van de dag super voorzichtig zijn met je cafeïne-inname", zegt Amy Gorin, een geregistreerd vertelde de diëtist aan HuffPost.

En hoewel sappen in de loop der jaren een slechte reputatie hebben gekregen, zei Ruhs dat af en toe een glas sinaasappelsap in de ochtend prima is, en dat "100% sap niet zo erg is zoals mensen zijn gaan geloven. "

" Het is waar dat sap niet alle vezels van de hele vrucht bevat, maar het kan toch af en toe worden opgenomen als een goede bron van vitamine C , ”Voegde ze eraan toe.

Thee - op elke temperatuur - is een gezonde keuze

Voor een rage-vrije drank met gezondheidsvoordelen, overweeg dan om hete of ijsthee toe te voegen aan je ochtendroutine.

De geregistreerde diëtiste-voedingsdeskundige Toby Smithson, bij wie op 8-jarige leeftijd diabetes werd vastgesteld, zei dat ze elke ochtend een volle kan thee zet voor haar de hele dag.

"Onderzoek heeft gezondheidsvoordelen aangetoond, ook voor de preventie en behandeling van diabetes, van het drinken van thee", vertelde ze aan HuffPost. "De polyfenolen in thee lijken de insulineactiviteit te beïnvloeden, en andere voordelen zijn onder meer een verbeterde insulinegevoeligheid, behoud van een gezonde bloeddruk, vermindering van het risico op hartaandoeningen en vermindering van het risico op het ontwikkelen van diabetes type 2."

Geen van de experts met wie we spraken, vond dat er een speciale magie zat in heet water met citroen als een eerste-uit-bed-drankje, maar ze ontmoedigden het ook niet.

"Ik zie de aantrekkingskracht van dit idee", vertelde Gorin aan HuffPost. “Heet water is ongelooflijk rustgevend, en citroen voegt een lekker scheutje citrus toe aan het water. Persoonlijk, als ik een warme drank drink, geef ik er de voorkeur aan om er antioxidanten uit te halen, dus ik raad aan om in plaats daarvan groene thee met citroen te nemen. ”

Drink koffie om dingen in beweging te krijgen

Als je op zoek bent naar - zoals Ruhs het uitdrukte - "doe die zaken af ​​voordat je het huis verlaat", stelde ze voor om een ​​kopje koffie te drinken. Frankeny was het daarmee eens en deelde haar eigen persoonlijke routine: "Als je iets wilt dat helpt met regelmaat, doet deze drinkroutine wonderen voor mij: ik drink meteen ongeveer 16 ons water en volg dat met een kopje Joe."

Voor Frankeny is koffie het hele jaar door een keuze, ongeacht het weer. Als het buiten warm is, is cold brew haar go-to.

"'s Nachts laat ik twee tot drie volle eetlepels koffiedik trekken met twee kopjes water, een beetje kaneel en een theelepel bruine suiker," ze zei. “De volgende ochtend zeef ik het en combineer het met melk. Ik verander het met venkelzaad en witte suiker, waardoor het smaakt naar een pizzelle, het traditionele Italiaanse wafelkoekje, terwijl het toch een relatief uitgebalanceerd voedingsprofiel behoudt. ”

Ja, wat je drinkt is belangrijk

Maakt niet uit wat, experts zijn het erover eens dat je eerste slokje van de dag belangrijk is.

"Het zet de toon voor de hele dag", zei Ansel. “Het laatste dat u wilt, is de dag beginnen met een suikerhoudende, sterk bewerkte drank zoals frisdrank of een energiedrank die uw systeem met suikers overspoelt. Deze kunnen een snelle opname van energie opleveren, maar dat wordt gegarandeerd gevolgd door een aanzienlijk dieptepunt in de ochtend. "

Als je die gewoonte van Mountain Dew of Mocha Cookie Crumble Frappuccino niet kunt schudden, geregistreerde diëtist voedingsdeskundige Sara Haas heeft een suggestie om u te helpen uw denken opnieuw vorm te geven.

"Als je de dag begint met een met suiker beladen, met rommel gevulde drank, heb je je lichaam al verteld dat je er niet veel om geeft", zei Haas. "Maar als je begint met water, thee, koffie of iets met een voedingswaarde, zeg je tegen je lichaam: 'We hebben dit!' En 'Ik geef om je!'"